Tri Tolonen http://www.tritolonen.fi fi Kalaöljyä suolistosyöpään http://www.tritolonen.fi/index.php?page=news&id=2262 Kalaöljyä suolistosyöpään 2012-02-04 Raskauden aikana nautittu kalaöljy ehkäisee lapsen allergiaa http://www.tritolonen.fi/index.php?page=news&id=2261 Raskauden aikana nautittu kalaöljy ehkäisee lapsen allergiaa 2012-02-01 Verikoe paljastaa varhain diabeetikon sydänvaurion http://www.tritolonen.fi/index.php?page=news&id=2259 hs-cTnT paljastaa varhain diabeetikon sydänvaurion 2012-01-26 Välimeren dieetti ja ubikinoni http://www.tritolonen.fi/index.php?page=news&id=2258 Välimeren dieetti ja ubikinoni 2012-01-25 Berberiini ja tyypin 1 diabetes, hiirikoe http://www.tritolonen.fi/index.php?page=news&id=2257 Berberiini ja tyypin 1 diabetes, hiirikoe 2012-01-24 Magnesium ehkäisee aivohalvausta: Meta-analyysi http://www.tritolonen.fi/index.php?page=news&id=2256 Magnesium ehkäisee aivohalvausta: Meta-analyysi. Seitsemän erillisen tutkimuksen koontiraportti kertoo, että aivohalvauksen riski pienenee sitä enemmän, mitä suurempaa on magnesiumin saanti ravinnosta 2012-01-23 Eduskuntakysely D-vitamiinin saantisuosituksen nostamisesta http://www.tritolonen.fi/index.php?page=news&id=2255 Eduskuntakysely D-vitamiinin saantisuosituksen nostamisesta 2012-01-22 D-vitamiini ehkäisee lasten ja nuorten masennusta http://www.tritolonen.fi/index.php?page=news&id=2254 D-vitamiini ehkäisee lasten ja nuorten masennusta. Tohtori Anna-Maija Tolppasen johtama tutkimus Bristolin yliopistossa Englannissa osoittaa, että D-vitamiini ja kalaruoka vähentävät lasten ja nuorten masentuneisuutta. 2012-01-21 Ajankohtainen D-vitamiini http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&id=247 D-vitamiinin suositukset puhuttavat. Tutustu tuoreimpiin tutkimuksiin tästä katsauksesta. 2012-01-19 E-EPA ja C-vitamiini edistävät diabeetikkojen terveyttä http://www.tritolonen.fi/index.php?page=news&id=2251 E-EPA ja C-vitamiini edistävät diabeetikkojen terveyttä 2012-01-18 "70 % eurooppalaisista elää D-vitamiinin puutteessa" http://www.tritolonen.fi/index.php?page=news&id=2250 Pohjoismaissa D-vitamiinin tarve on 100 mikrogrammaa päivässä. 2012-01-13 Omega-3:t korjaavat hermovaurioita http://www.tritolonen.fi/index.php?page=news&id=2245 Omega-3:t korjaavat hermovaurioita. Kalaöljyn omega-3-rasvahapot auttavat hermosoluja uusiutumaan ja parantumaan vaurioista, osoittaa Lontoon Queen Mary -yliopiston uusi tutkimus (Journal of Neuroscience) 2012-01-12 Berberiini avuksi sepelvaltimotautikohtauksen hoidossa http://www.tritolonen.fi/index.php?page=news&id=2244 Berberiini avuksi sepelvaltimotautikohtauksen hoidossa 2012-01-12 D-vitamiini ja tyypin 2 diabetes http://www.tritolonen.fi/index.php?page=news&id=2243 D-vitamiini ja tyypin 2 diabetes 2012-01-11 Kolesterolilääkitys on harhaa http://www.tritolonen.fi/index.php?page=news&id=2242 Kolesterolilääkitys on harhaa 2012-01-09 Kalaöljy tehostaa yli 60-vuotiaiden naisten kuntoilua http://www.tritolonen.fi/index.php?page=news&id=2240 Kalaöljy tehostaa yli 60-vuotiaiden naisten kuntoilua. Brasilialaiset tutkijat ovat nyt osoittaneet, että kalaöljyn käyttö ravintolisänä voi tehostaa kuntoilun hyviä vaikutuksia yli 60-vuotiailla naisilla. 2012-01-07 D-vitamiinin puute liittyy masennukseen, sanovat psykiatrit http://www.tritolonen.fi/index.php?page=news&id=2239 D-vitamiinin puute ja masennus 2012-01-06 E-EPA tehostaa masennuslääkitystä http://www.tritolonen.fi/index.php?page=news&id=2238 E-EPA tehostaa masennuslääkitystä. Kalaöljyn EPA-rasvahapon (E-EPAn) käyttö masennuslääkkeen (sitalopraamin) lisänä tehostaa hoitoa, osoittaa usean amerikkalaisen psykiatrian klinikan yhteinen kliininen kaksoissokkotutkimu 2012-01-03 D-vitamiini ehkäisee verenpaineen nousua http://www.tritolonen.fi/index.php?page=news&id=2236 D-vitamiini ehkäisee verenpaineen nousua.D-vitamiinin puute on jo aikaisemmin yhdistetty verenpainetautiin, mutta nyt uusi amerikkalainen tutkimus viittaa siihen, että puutos liittyy myös lievään verenpaineen kohoamiseen. 2012-01-02 Ubikinoni voi auttaa lapsettomuuden hoidossa http://www.tritolonen.fi/index.php?page=news&id=2233 Ubikinoni voi auttaa lapsettomuuden hoidossa. Nyt käynnissä on lapsettomuudesta kärsivien naisten ubikinonitutkimu 2011-12-30